浪尖上的舟

Those Sweet Words - Norah Jones

sweetest:

淡淡的,轻柔优雅,甜美迷人。

诺拉·琼斯(Norah Jones),她是西塔尔琴演奏家拉维·香卡的女儿,有着英裔美国人及印度裔孟加拉人的血统。她在2002年发行的首张专辑《Come Away with Me》,为她一举赢得了第45届格莱美共8项大奖,包括年度最佳唱片、最佳专辑、最佳新人、最佳流行女歌手、最佳流行专辑等,是21世纪最畅销的女爵士歌手。


歌词:

What did you say
你说过的
I know I saw you saying it
我记得你说过
My ears won't stop ringing
我不会停止耳鸣
Long enough to hear
直到可以听见
Those sweet words
那些甜言蜜语

What did you say
你曾说过的
And now the day
现在
The hour hand has spun
时针旋转
Before the night is done
在夜晚来临之前
I just have to hear
我只是听见
Those sweet words
那些甜言蜜语
Spoken like a melody
如旋律般优美
All your love
你的爱
Is a lost balloon
是断了线的气球
Rising up through the afternoon
是个下午都在漂浮
'Til it could fit on the head of a pin
直到碰到了针尖
Come on in
进来吧
Did you have a hard time sleeping
你曾难以入睡吗
'Cause a heavy moon was keeping you awake
明亮的月光让你醒着
And all I know is I'm just glad to see you again
我只知道再次见到你我很荣幸
See my love
看见我的爱
Like a lost balloon
像断了线的气球
Rising up through the afternoon
整个下午都在漂浮
And then you appear
那时你出现了
What did you say
你曾说过什么
I know I saw you saying it
我知道我记得你说过
My ears won't stop ringing
我不会停止耳鸣
Long enough to hear
直到能够听见
Those sweet words
那些甜言蜜语
And your simple melody
这简单旋律
I just have to hear
我只要听见
Your sweet words
你的甜言蜜语
Spoken like a melody
如旋律般优美
I just wanna hear
我只想听见
Those sweet words
那些甜言蜜语


评论

热度(69)