浪尖上的舟

Between the Bars - Chris Garneau

sweetest:

独特的歌喉,一点瑕疵都没有,耐听的一曲,比Elliott Smith演绎得还要细腻深情。伴随着钢琴节奏,有一种阴柔的美感。

第10届华盛顿影评人协会奖最佳外语片《吾栖之肤》,男孩在店铺和克里斯蒂娜说话的插曲。


歌词:

drink up baby
一饮而尽啊 宝贝
stay up all night
彻夜不眠
the things you could do
你可以做到
you wont but you might
你不会如此 但你可能去做
the potential you'll be
你拥有的潜在可能
that you'll never see
是你永远不会看到的

the promises you'll only make
你仅仅做了承诺
drink up with me now
现在与我痛饮吧
and forget all about
醉生梦死
the pressure of days
忘掉那些压力如山的日子
and do what i say
去做我说的事吧
and i'll make you okay
我会让你好受
and drive them away
赶走那些累赘
the images stuck in your head
这些景象浮现于你的脑海
the people you've been before
那个你曾经变成的人
that you don't want 'round anymore
你不想他再叨扰你
or that push and shove
或者推开他便是
and wont bend to your will
这不会屈服于你的意志
I'll keep them still
我会让他们继续
drink up baby
一饮而尽啊 宝贝
look at the stars
抬头便是星空
I'll kiss you again
我会再次吻你
between the bars
在酒吧间
with your hands in the air
你那伸向天空的双手
you're waiting to finally be caught
正等待被抓紧
drink up one more time
再一次痛饮吧
and i'll make you mine
你会成为我的
i'll keep you apart
我将使你
deep in my heart
与我心脏深处
separate than the rest
空置的部分隔离
where i like you the best
那是我最喜欢你的地方
and keep the things you forgot
继续忘了那些事吧
the people you've been before
那个你曾经变成的人
that you don't want 'round anymore
你不想他再叨扰你
or that push and shove
或者推开他便是
and won't bend to your will
这不会屈服于你的意志
I'll keep them still
我会让他们继续
the people you've been before
那个你曾经变成的人
that you don't want round anymore
你不想他再叨扰你
or that push and shove
或者推开他便是
and won‘t bend to your will
这不会屈服于你的意志
I’ll keep them still
我会让他们继续


评论

热度(82)