浪尖上的舟

Dreamer - Sophie Zelmani

sweetest:

Sophie Zelmani的歌曲无论何时都不会过时,她的歌声有一种静美,似在耳边呢喃,动听至极。作词、作曲都由她一人担当,令人佩服的才女。

歌词:

seasons, my friend.
季节,我的朋友
colour me so we can blend.
让我披上色彩斑斓 这样我们就能合为一体
forbid me to go,
令我无法离去
i know so little about the wind when it blows.
我对吹过的风一无所知

dreamer, dreamer.
梦中的人啊
i am walking out of your dream.
我正从你梦中走来
take me off the parade,
请将我从巡游队伍中带出
and place me somewhere in your sense of shades.
至于你意中某处阴影
your night shuts my door,
你的夜关闭了我的门
and i will not dream anymore.
我不会再有梦了
see if i can pass by that waiting hand,
看我是否会经过那等待的手
if i can pass by that wandering man.
如果我会经过那流连的人
if i can leave to get home,
如果我能离去再继续上路
see that it all make sense pretty soon.
明白一切都会很快拨云见日
dreamer, dreamer.
梦中的人啊
i am walking out while you go on.
我正从你梦中走来
(dreamer, dreamer)
(梦中的人啊)
dreamer, dreamer,
梦中的人啊
i'll be where i belong.
我会在我的归属之地
(dreamer, dreamer)
(梦中的人啊)

dreamer,dreamer.
梦中的人啊
i am waiking out while you go on.
当你仍在梦中行进,我正离去
dreamer,dreamer.
梦中的人啊
but dreamers don't go along.
但梦中的人总会醒来
dreamer, dreamer,
梦中的人啊
i'll be where i belong.
我会在我的归属之地
dreamer,dreamer.
梦中的人啊
stop me if i am wrong.
若我错了就让我停下
dreamer,dreamer.
梦中的人啊
dreamer,dreamer.
梦中的人啊


评论

热度(55)